2010-09-02

Missing family

Jag önskar att Ludwig hade en mormor, morfar, farmor eller farfar, moster eller faster precis som de flesta andra barn, i närheten, som kunde busa med honom, ta promenader eller bara vara här!!

Sen så skulle vi behöva ha barnvakt också! ;)
Nä, skämt åsido! Men vi saknar att Ludde inte har sina mor- och farföräldrar nära eller som kan ta hand om honom ibland. Han skulle behöva dom och vi skulle behöva dom! Barnvaktsuppdraget lämnar man inte till vem som helst, så det blir så svårt...

Jag blir lite avundsjuk på de som har sina föräldrar nära som är förmögna att kunna vara med sina barnbarn. Jag avundas dom!

UPPDATERING!

Min mamma ringde nyss och erbjöd sig vara barnvakt på lördag :)

Syrran var tillfrågad men hon hade 50-årsfest hon skulle på och jag ville igentligen inte fråga min mamma, hon ska i slutet på månaden flytta upp till Falun och är där nu på helgerna. Jag tycker det känns som att det blir så långt för dom att åka osv.... Så därför har jag inte frågat. Men syrran hade nämnt för henne igår att vi behövde barnvakt så då erbjöd hon sig :) Jag blev så glad :) Hoppas bara att jag är frisk till dess...

Tack snälla mamma/mormor!! :) Älskar dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!

Vi har våra nära, men är väldigt dåliga på att engagera dem. Jag har dock blivit bättre sen min mamma flyttade till Örsa :)

Vi anlitar faktiskt våra vänner mer till barnvakt än våra föräldrar, dels för att tjejerna träffar våra vänner mer än sina mor och farföräldrar så där är det inget problem att lämna. Bianca är lite kinkig på vem som har henne, helst om det är någon som hon inte träffar så ofta.

Kram Madde

Anna sa...

Det ordnar sig alltid tillslut. Hoppas du blir pigg o går på festen. Jag verkar inte bli bättre så det blir nog inget party för mig heller.

Puss på dig syster